..:: clickz's ::..

Tuesday, June 2, 2009

sampai Akhir Zaman koT??? .. Na u'zubillah ...


For your information's
Untuk Makluman Anda

All Maybank Account Holders / Semua Pemegang Akaun Maybank

Whoever has the Maybank account number with ATM card, please be careful when withdrawing money through ATM machine,
Kepada semua pemegang akaun Maybank, disarankan berhati hati bila membuat pengeluaran wang menggunakan mesin ATM.

1. For the first time when you enter the right pin number, a message 'invalid pin number' pops up.
1. Bila anda menekan no. pin (6 digits), pemberitahuan 'nombor pin salah' terpapar di skrin.

2. Then, when you enter your pin number for the second time, a message 'invalid pin number, please call this number 'xxx-xxxx' pops up.
2. Bila menekan no. pin kali kedua, pemberitahuan 'nombor pin salah', sila hubungi nombor telefon 'xxx-xxxx' terpapar di skrin

3.. If you call this number, you will lose all your money..
3. Jika anda membuat panggilan, anda akan kehilangan semua wang anda.

NOTE: If you encounter the above matter, please DO NOT call the number. One of my friends just lost RM70000 on last Sunday and Maybank checked his last transaction was on that day itself even though he did not withdraw any money. Please forward this to your friends.
Nota: Jika anda menghadapi masalah diatas, and dinasihatkan untuk tidak membuat panggilan tersebut. Pernah berlaku dimana pelanggan tidak membuat pengeluaran tetapi kehilangan semua baki simpanan.. Sila maklum kepada semua kenalan


Best Regards,
Normah Zakaria
Credit Risk Management
Level 29, East Wing
Menara Maybank


Informasi ini aiman terima dari sahabat baik aiman dari Pulau Pinang "Azham Hamat" Terima kasih banyak2 kerana mengEmailkan maklumat yang sungguh berguna nie .. aiman sendiri pun tak tahu perkara macam ini pun sudah ada di negara kita yang aman makmur nie.... nampak nya kat mana-mana pun kita ni tak selamat kan sering dalam ketakutan ..

Kita ni agak nya dah sampai Akhir Zaman koT??? .. Na u'zubillah ... takot nyer ... ape pun niat aiman nak berkongsi dengan kawan2 aiman disini.. oleh itu hati2 tau.. Assallammualaikum wbt...!!!

12 Kritik!! :

  1. ~Firsya~ said...

    thx ye aiman,sudi berkongsi maklumat nie...

  2. aimanhaQimy said...

    yer firsya selagi ader informasi yang baguz aiman akan berkongsi dengan teman2 aiman disini... untuk sama2 kita rase selamat dalam dunia kita sendiri...

  3. I_Hate_Lolipop said...

    Duit pun xde dalam accnt.huhu ~ miskin this month sbb cuti sem.

  4. Fairuz Selamat said...

    byk sgt hal ngan maybank ni..... nasib apai takde akaun ngan maybank.. eheheh

  5. lieja said...

    salam. Tahniah atas kejayaan blog anda. Trime kacih nacihat psl maybank tu..

  6. zue_zf said...

    thanx aiman for your information........

  7. arebue said...

    terima kasih berkongsi maklumat nie, penah gak terima e-mail berkaitan dgn maybank nie dan dah buat report dekat maybank2u.com

  8. aimanhaQimy said...

    lolipop same laa.. aiman x der duet!! tgal sePosen jer heheheh :)

  9. aimanhaQimy said...

    apai xde acc kat maybank tp ade byk acc kat bank lain.. CIMB RHB BSN mcm2 lg laaa.. ehehhe :)

  10. aimanhaQimy said...

    leija.. aiman mjlan kan tugas sbaik munkin wahhhhhhhh gitu heheheh :)

  11. aimanhaQimy said...

    zue same2 ... eheh :)

  12. aimanhaQimy said...

    areblue ... oo yer ke..? ermm mcm2 hal skang nie.. ade jer kes kan.. x penah nk aman uhuhuh sedey laaa :(

Blog Widget by LinkWithin