..:: clickz's ::..

Wednesday, May 20, 2009

hOT.fm ter`gelincir


"Kajian Nielsen menunjukkan ERA kekal sebagai stesen radio no. 1 Malaysia, diikuti dengan SINAR di tempat ke-2, dan Hot FM di tempat ke-3. Ini merupakan kali kesembilan belas berturut-turut kajian Nielsen meletakkan ERA sebagai radio No. 1 Malaysia!"

"AMP makin bersinar!
Kekal menerajui industri radio Malaysia
Keputusan rasmi kajian Ukuran Pendengar Radio, Liputan 1, 2009 meletakkan ERA dan SINAR di kedudukan No. 1 dan No. 2 dalam senarai stesen radio pilihan rakyat
Malaysia."

Buat kali kesembilan belas berturut-turut, kajian Nielsen mengangkat ERA sebagai stesen radio No. 1 di Malaysia, dengan jumlah pendengar mencecah 4 juta.ERA mempunyai kekuatan kelompok pendengar eksklusif, yang setia mendengar ERA pada bila-bila masa, iaitu seramai 572,000 orang.Menurut Nazri Noran, Pengurus Rancangan ERA, “Kami tidak menaruh harapan terlalu tinggi untuk kajian kali ini apatah lagi dengan pembaharuan yang dilakukan.


Kredit Article Original: sultanmuzaffar
Kredit Photo: erafm.com

SINAR melakar sejarah apabila meletakkan diri ke kedudukan ke-2 selepas ERA dalam senarai stesen radio paling popular. Berjaya mengumpul 484,000 lagi pendengar, stesen Muzik Retro Terbaik ini sekarang memiliki khalayak pendengar seluas 3.82 juta orang – angka paling tinggi yang pernah dicatatkannya setakat ini.. Perkembangan ini menunjukkan trend pendengar yang menggemari kandungan muzik yang lebih matang, terutama lagu-lagu daripada era retro yang gemilang.
kredit Article Original: sultanmuzaffar
Kredit Photo: sinarfm.com


"What happened to Media Prima?" tanya teman aku tentang HotFM yang jatuh ke tangga ketiga berbanding tangga kedua tahun lalu.

"Sekejap-sekejap Fara ada, sekejap-sekejap Fara tak ada. Sekejap-sekejap Faizal ada, sekejap-sekejap Faizal tak ada. Lepas itu, tak ada balance di antara iklan, lagu-lagu dan deejay yang merapu-rapu," balas seorang teman yang lain .
kredit Article Original: akubimbo
Kredit Photo: hotfm.com


mcm tu laa lumrah dunia sekejap kita dibawah sekejap kita diatas .. tapi disini aiman tak boleh nak membuat komen Panas-panas atau kata lain nye komen lebih-lebih ini kerana sekarang ni pun aiman tak berapa dengar sangat radio nie...

ok.. kalau aiman di dalam kereta, aiman lebih gemar mendengar CD lagu, yang OrigiNal ok.. sape lagi kalau bukan dari CD dari Dato SitiNurhaliza Taruddin... Jarang sgt2 laa dengar radio ni.. diantara sebabnya Radio sekarang ni banyak sangat iklan, colotehnyer sikit je.. pastu lagu2 kadang-kadang tu tak menepati cita-rasa aiman.. Bosan laaa..!!

kalau di office pulak aiman selalu dgr koleksi MP3 aiman, lagu jer terus terusan tak de Iklan Tak der DJ yang merapu.. baru semangat nak buat kerja.. heheh..


ok disini aiman nk tegaskan lain orang lain ragam nyer kan.. lain pulak caranya.. mkin setengah tu suka dengar iklan di radio .. ada pulak orang suka dengar suara DJ yang keudara.. macam2 ragam manusia yang tak boleh dijangka kan..

nak dijadikan cerita.. ehhe aiman tadi ade la dengar Radio Era mase tu segmen 10-1 di ERA bersama Reza Mohammad .. yang boleh aiman katakan sewaktu Reza mengendalikan sLOT dia Ni memang BEST dan Happening !!


cara dia layan peminat, pendengar, jawab panggilan memang kelakar.. buat aiman tergelak sorang2 kat office tadi .. Lagu yang keUdara pulak UP2DATE..!! dgn kata lain patut la Graf pendengar ERA melonjak..!! adakah mungkin Resepi baru Pengurus Rancangan Era, Nazri Noran telah berjaya?

yang menjadi tanda tanya sekarang nie adakah HotFM telah hilang taring nya.. aiman peminat setia FaraFauzana Ikhwan FaizalIsmail dan Sharifah Aleya .. 4 DJ HOTFM yang aiman boleh katakan Sporting Baik dan TakSombong!! aiman cakap berdasarkan pengalaman tau..

ERA.. PakNil Nana AdiFashla Dina Reza memang kalau berjumpa dengan dieorang nie memang tak berhenti bercakap.. memang Ramah-Tamah giler dieorng nie.. Happening!!


Sinar.. LindaOnn AbbyFana RajaAzura wanita matang yang aiman respect!! kerna mempunyai iLMU didada yang tebal... Hebatttttttttt!!!


Nama-nama yang aiman sebut diatas itu sebenarnya sebahagian daripada Juruhebah terkenal dinegara kita yang pernah aiman bersua muka.. kalau nak di ikutkan ramai lagi Juruhebah yang kita ada..

antaranya Kieran(HOTFM), KhairilRashid(SINARFM), Anne(HOTFM), AG(HOTFM), Kartini(HOTFM), Burn(ERAFM), Cham(ERAFM), Ray(ERAFM),DinBeramboi(ERAFM),Najman(SINARFM), NilaKurnia(SINARFM),JamalJamaludin(SINARFM).

ermm itu la Dunia Radio negara kita, siapa hebat akan terus berada diPuncak ..!! Menuju Puncak hehehe.. dan aiman harapkan yang lain janganlah memandangnya sebagai bebanan tetapi mengambilnya sebagai cabaran untuk meningkatkan lagi kualiti Anda sebagai JuruHebah yang diHormati... chewahhhhh!!! hhehe... Jpe lagi hahaha..



Kredit Photo: Hotfm.com. Erafm.com, Sinarfm.com

0 Kritik!! :

Blog Widget by LinkWithin