..:: clickz's ::..

Saturday, May 16, 2009

Juara Milik Siapa?

Aril Hafiz Isma Akim Yazid

Adakah 10 minggu telah Transformasi kan mereka? ini lah yang bermain difikiran aiman sekarang.. Malam ini bertarikh 16 Mei 2009 jam 9 malam bertempat diStadium Putra Bukit Jalil akan menyaksikan pertarungan Hebat antara Isma Akim Yazid Hafiz dan Aril. Malam keramat ini juga bakal mengubah Impian salah seorang daripada mereka menjadi Realiti.


Adakah Gelaran Juara AF7 milik ISMA? yang mana Isma adalah calon tunggal bagi mewakili kaum Hawa. Ini adalah sejarah baru bg Akademi Fantasia yang mana kali ini hanya seorang sahaja pelajar wanita yang berjaya membolosi hingga peringkat akhir, Hebat bukan ISMA!! Walau ape pun yang terjadi pada malam ini Isma tetap Juara dimata peminat nya dan seharusnya beliau berbangga dengan percapaian hebat ini kerana dalam ribuan peserta wanita yang hadir Ujibakat, yang berjaya ke TOP 20, dan yang berjaya TOP 7 (bagi pelajar wanita) beliau adalah Juara dalam kelompok Wanita untuk kali ini.. TAHNIAH ISMA!!! Adakah Tuah menyebelahi Isma malam ni?

info Isma: Isma memukau Juri dari Konsert Petama lagi dengan lagu Sepi nyayian Asal Yuni Sahara. Isma juga pernah mendapat Anugerah Pelajar Cemerlang untuk minggu ke 3 dengan lagu Rambu Ramba nyayian asal Nursheila Amin. Suara Isma yang dikatakan mirip suara DatoSitiNurhaliza ini menampakkan kesungguhan nya untuk minggu ke 8 apabila menyayikan lagu Mulanya Cinta nyayian asal DatoSitiNurhaliza dari PRamlee The Muzikal beliau dikatakan sudah lari jauh dari penyayi asal itu dan kejayaan besar nya apabila beliau dikataka hebat untuk minggu ke 9 dengan lagu Hot & Cold nyayian asal katy Perry.


Adakah Gelaran Juara AF7 milik AKIM? Tahun ini Akim adalah calon termuda yang berjaya melepasi halangan hingga ke peringkat akhir. Pada awal kemunculannya untuk konsert mingguan, persembahan Akim kurang konsisten dan beliau bagaikan tidak tahu hala tuju persembahan. Tapi selepas minggu ke4 untuk nyayian lagu Destinasi Cinta nyayian asal dari DatoSitiNurhaliza beliau berjaya menyerlah kan diri nya yang sebenar. Vokal Akim kini jauh lebih memukau dan Hebat berbanding pada awal2 minggu dulu. Persoalanya adakah Nasib menyebelahi nya malam ini?

info Akim: Akim berjaya membolot 2 kali Anugerah Pelajar Cemerlang bagi minggu ke 4 bagi lagu Destinasi cinta(Dato SitiNurhaliza) dan untuk Minggu ke 9 untuk lagu I’m Yours (Jason Mraz). Akim yang dikatakan mempunyai mutu vokal yang berbeza dari pelajar lain menyerlahkan kehebatannya dari mingu ke minggu.


Adakah Gelaran Juara Milik Yazid? Yazid adalah merupakan pelajar yang Diam Diam Berisi, beliau yang menanggap dirinya lemah dan Gagap apabila berkomunikasi tapi sebenarnya amat Hebat apabila melakukan Pesembahan. Minggu ke 7 menyaksikan beliau amat hebat apabila mengalunkan lagu berbahasa Asing iaitu With Or Without You yang merupakan lagu dari kumpulan termasyur U2. Adakah Yazid akan memukau pada mlm ini?

info Yazid: Yazid berjaya memdapat Anugerah Pelajar Cemerlang untuk minggu ke 8. Kesungguhannya terserlah pada minggu itu apabila beliau berjaya berdialog dan menyayi dalam bentuk gaya muzikal dengan baik. Beliau diberi lagu dari Teater Muzikal Impak Maksima iaitu Ratu Novella. Yazid dikatakan pelajar yang banyak menunjukkan perubahan dari segi teknik Vokal dan kawalan Vokal.




Adakah Gelaran Juara Milik Hafiz? Hafiz pelajar yang sememangnya menyerlah dari minggu pertama lagi. Karaktor yang bersahaja membuatkan perilaku Hafiz selalu disalah ertikan. Hafiz yang selalu merendah diri dikalangan Tenaga Pengajar dan Pelajar lain membuatkan dia amat mudah diterima oleh semua orang yang mengenali beliau. Hafiz adalah satu-satunya Pelajar Lelaki yang begitu konsisten di setiap minggu dan sering mendapat pujian dari pengkritik tetap mahupun jemputan ini telah mengundang perasaan kurang senang di kalangan Pengundi yang bukan Pengundi Hafiz. Ada sahaja Tomahan yang diterima Oleh beliau. yang menjadi Tanda Tanya Adakah Kilaun Bintang Beliau akan menyinar malam ini?

Info Hafiz: Hafiz adalah Pelajar pertama yang mengungguli Anugerah Pelajar Cemerlang untuk AkademiFantasia 7 dengan membawa lagu kita yang di Popularkan oleh Aizat, dikatakan persembahan dan nyayian yang cukup ikhlas dan bersahaja dengan lagu tersebut ia telah memberikan impak yang cukup besar dalam diri nya. Hafiz sekali lagi berjaya membawa gelaran yang sama pada minggu ke 7 dengan membwa lagu Kau Yang Punya (Malique featuring Najwa). Boleh dikatakan minggu yang susah utk Hafiz.


Adakah Gelaran Juara Milik Aril? Pelajar ini sememangnya tidak perlu diperkenal kan lagi Populariti melebihi Bakat yang ada.. Pada awal kemunculannya dikatakan suara yang amat biasa hanya kerna persembahan nya hebat menutup kelemahan Vokal nya. Adakah kemenangan malam ini bersandarkan Populariti yang diterimanya?

Info Aril: Aril juga tidak terlepas dari mendapat Anugerah Pelajar Cemerlang pada minggu ke5 dengan membawa lagu Aku Dan Dirimu berduet dengan Marsha nyayian asal dari Ari Lasso dan Bunga Cinta Lestari. Mengikut sejarah AF7 Aril telah pun disingkirkan pada minggu ke7. Satu kejutan telah dibuat walaupun pada mulanya AFMASUK tIDAK AKAN ADA PADA TAHUN ini. Aril adalah pelajar yang diserap masuk selepas Undian AFMASUK dibuka. Pelbagai Speklusi telah dibuat. Hanya pihak produksi sahaja yang tahu.




Gelaran Juara Milik Siapa? kita sama2 nantikan malam ni. kurang dari 3 jam Pertarungan Akhir AkademiFantasia 7 akan bermula. Jadi sama2 la kita Doa agar pelajar kegemaran kita peroleh kejayaan dan juga luper mengundi.. heheh.. aiman nk undi........ hehe rahsia lalaal haha...



Gambar Kenangan di Konsert Pertama AkademiFantasia 7



kredit Photo: Murai, Kosmo, sultanmuzaffar

4 Kritik!! :

  1. Nur Aainaa Khairunnisa said...

    aiman, pembetulan...hari ni 16/5 la...bukan 15..salah tu...

    juara pilihan aainaa AKIM....

  2. aimanhaQimy said...

    hehehe TQ aainaa hehe !! aiman dh tukar dh :P

  3. Nur Aainaa Khairunnisa said...

    ok...=)

  4. bella said...

    weee,hafis juara !

Blog Widget by LinkWithin